Шоу «Оvo» Цирку дю Солей: компаративний аналіз циркового видовища та його сценична демонстрації (сценарій, декорації, музика, циркові жанри і персонажі)

  • Денис Ігорович ШАРИКОВ Київська муніципальна академія естрадного та циркового мистецтв
Ключові слова: «OVO», циркологія, циркові жанри, «Цирк дю Солей», сценічні декорації, художні образи циркових виконавців, театрально-циркова вистава

Анотація

У статті проведено мистецький аналіз у контексті циркології, а саме: порівняльний аналіз порівняльно-мистецького аналізу шоу «OVO» Циркау дю Солей. Дослідження в галузі циркового мистецтва, його теорії та практики проводяться у контексті циркологічних штудій.

У вітчизняному та світовому мистецтвознавстві практично відсутні серйозні наукові дослідження, присвячені специфіці феномену «Цирку дю Солей».

Важливо відзначити, що окремі публікації, анонси, програми циркових вистав, популярні статті з сучасних журналів у пресі кінця XX та початку XXI ст., безумовно, мали місце. Проте, слід підкреслити виключно їх наративний прояв без конкретних факторів, а саме відсутність чіткого зв'язку між практичною специфікою цик-арту та науковою передачею інформації та аналітикою в галузі мистецтвознавства.

Мета статті – дати чіткий та системний аналіз у циркологічній площині, а саме дати порівняльний аналіз шоу «OVO» з іншими шоу виставами цирку «Цирку дю Солей», а також докладно розкрити унікальність спрямованості та особливостей номерів шоу «OVO» з погляду циркових жанрів, сценарію та художнього оформлення.

Порівняльний аналіз різних циркових вистав шоу «Цирку дю Солей», визначає різноманітність та різні факти відмінності шоу «OVO» від таких циркових вистав «Цирку дю Солей», як «Alegría», «Zumanity», «Kà», «O». У статті дається опис декорацій, сучасних прийомів циркових апаратів, піротехніки та інноваційних технологій, світлового та музичного супроводу. Музика писалася окремо для кожного шоу, музичні семпли створювалися залежно від сценарію та сюжету.

«OVO» вважається гастрольною виставою «Цирку дю Солей», сценарій та постановка якої поставила Дебора Колкера. Це 25-е шоу «Цирку дю Солей» з 1984 р., створене на честь 25-річчя «Цирку дю Солей». Назва «OVO» у перекладі з португальської означає «яйце». Це відповідає темі серіалу про життєвий цикл та народження комах. Це також є головною лінією шоу. Художник-постановник Грінго Кардія надихався гніздами та колоніями різних комах під час створення сцени для «OVO». Акробатична структура, яка використовується під час довільного кидка, знаходиться під кутом 45°. Конструкція може бути піднята на висоту до 4,5 метра і важить понад 5 тон. Художник по костюмах Ліз Вандал використовувала свій фірмовий стиль, натхненний футуристичними супергероями та різноманітними обладунками для створення костюмів для «OVO».

Таким чином, порівняльно-художній аналіз шоу «OVO» – це поєднання креативного та унікального і водночас простого, зрозумілого сюжету, яскравих костюмів та гриму, які справді перетворюють артистів на комах, вдало підібраних номерів, їх взаємозв'язку та неперевершеної акторської гри, чудова театралізована циркова вистава про казковий світ комах.

Посилання

1. Lvova, I. (2021). Tsyrkova rezhysura ta shou-biznes u poli rozvazhalnoi haluzi. Rol PR u prosuvanni tsyrkovoho shou [Circus directing and show business in the entertainment industry]. ART-platFORM, 3, 86-106 [in Ukrainian].
2. Malykhina, M. (2016). Problema stvorennya manezhnogo obrazu [the problem of creating an arena image]. Kulʹturnomystetsʹki obriyi. Chastyna I, 57-59 [in Ukrainian].
3. Cirque du Soleil: an innovative culture of entertainment. URL: https: // laverne.edu/academy/wp-content/uploads/sites/7/2019/02/ghazzawi-cirque-du-soleil.pdf [in English].
4. Alegría: In a New Light. URL: https:// www.imdb.com/title/tt13114422/ [in English].
5. Kashevarov, V., Oryol, D. Sharykov, D. (2021). Stage and technical training in circus genres: safety, arena, equipment: manual. Vinnytsya: «“ТОV “Тvory”» [in English].
6. Kashuba, Yu. (2018). Specific features of circus acrobatics: power acrobatics, analysis of the scenic method in the Kiev Municipal Academy of Variety and Circus Art. Innovative solutions in modern science, 6 (25), 100-105 [in English].
7. Lanigan, J. (2007). The Hula Hoop. A Seriuos Study of the Subject [in English].
8. Orel, D. (2018). Aerial gymnastics – cord-de-parille: formal, technical the signs. Paradigm of Knowledge, 5 (31), 106-112 [in English].
9. Stetsenko, A., Dobrovolskaya, S. (2018). Specific features of the scenic method in the genre «Circus Gymnastics»: formal technical characteristics, as well as analysis of tricks on «Shvung Trape» (trapezium). Innovative solutions in modern science, 6 (25), 95-99 [in English].
Опубліковано
2023-12-28
Розділ
КУЛЬТУРОЛОГІЧНІ РОЗВІДКИ