Mетодична компетенція педагога у викладанні англійської мови для студентів спеціальності «Музичне мистецтво»

  • Юлія Григорівна МАЛИНКА Київська муніципальна академія естрадного та циркового мистецтв
  • Тетяна Борисівна КАБЛОВА Київська муніципальна академія eстрадного та циркового мистецтв
Ключові слова: індивідуалізація, загальнодидактична компетентність, лінгводидактична компетентність, мотивація, методична компетентність, міждисциплінарні зв’язки, музичне мистецтво

Анотація

У статті розглянуто методичну компетенцію викладача англійської мови як необхідну складову для навчання студентів спеціальності «Музичне мистецтво». Мета статті полягає у визначенні поняття «методична компетенція викладача англійської мови», характеристиці її складників та виявленні найефективніших методів викладання англійської мови студентам спеціальності «Музичне мистецтво». Задля досягнення поставленої мети проаналізовано наукову літературу з педагогіки й лінгводидактики. Надано визначення методичної компетенції викладача, проаналізовано її структуру. Доведено, що компоненти методичної підготовки співвідносяться з рівнем прояву методичної компетенції викладача.

У статті уточнено зміст поняття «методична компетенція» в аспекті сучасної освітньої парадигми. На основі аналізу наукової літератури зроблено висновок, що методична компетенція викладача англійської мови є утворенням, що поєднує результати методичної підготовки та методичний досвід. Встановлено, що компонентами методичної компетенції викладача англійської мови є загальнодидактична та лінгводидактична компетентності. Загальнодидактична компетенція ґрунтується на вмінні створювати позитивну мотивацію в процесі навчання; успішно реалізовувати принципи індивідуалізації, диференціації та наочності; формувати навички розумової праці, узагальнювати вміння у процесі пошуку інформації; виробленні прийомів самостійної та колективної форм роботи. Своєю чергою, лінгводидактична компетенція ґрунтується на знаннях викладача про закономірності засвоєння англійської мови, ймовірні труднощі, з якими стикаються здобувачі освіти під час опанування навчального матеріалу, а також на відборі методів, форм і засобів навчання. Окрім того, у статті окреслено підходи, які, на думку автора статті, є актуальними у викладанні англійської мови для студентів спеціальності «Музичне мистецтво».

Посилання

1. Біляковська О. Професійна компетентність учителя як складова ефективної педагогічної діяльності. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. 2011. Сс. 229 234.
2. Олійник В. Наукові основи управління підвищення кваліфікації педагогічних працівників профтехосвіти: монографія. Київ: Міленіум, 2003. 594 с.
3. Остапенко Н. Теорія і практика формування лінгводидактичних компетентностей у студентів філологічних факультетів ВНЗ. Черкаси: видавець Чабаненко Ю., 2008. 330 с.
4. Сидоренко В. Модель професійної компетентності вчителя української мови і літератури в контексті впровадження компетентнісного підходу. Наукова скарбниця освіти Донеччини: науково-методичний журнал. Донецьк. 2010. № 2. Сс. 11 17.
5. Студенікіна В. Лінгводидактична компетентність учителів української мови в структурі методичної. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. 2010. № 22 (209). Ч. І. Сс. 85-90.
6. Bredel U., Hartmut G. et al. Didaktik der deutschen Sprache. Paderborn u. a.: Schöningh. 2006. 276 s.
7. Keller G. Lerntechniken von A-Z. Bern: Hans Huber. 2011. 168 s.
8. Selimi N. Wortschatzarbeit konkret. Eine didaktische Ideenbörse für alle Schulstufen. Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren. 2010. 280 s.
9. Sprachwelt Deutsch. Werkbuch. Überarbeitete Ausgabe. Zürich: Lehrmittelverlag / Schulverlag plus. 2012. 120 s.
10. Sturm A., Hansjakob S., Maik Ph. Schreibförderung an QUIMS-Schulen. Grundlagen und Empfehlungen zur Weiterentwicklung des Programms. Erstellt von der Pädagogischen Hoch- schule FHNW, Zentrum Lesen, im Auftrag des Volksschulamts der Bildungsdirektion Zürich. 2013. 220 s.
Опубліковано
2023-12-27
Розділ
МУЗИКОЗНАВЧІ СТУДІЇ