Мультижанровість українських артистів сьогодення як ознака унікальності вітчизняного циркового простору

  • Денис Ігорович ШАРИКОВ Київська муніципальна академія естрадного та циркового мистецтв
Ключові слова: акробатичний вольтиж, повітряна гімнастика, жонглювання, клоунада, перформативні видовища, трюкові елементи, трюкографія, циркологія, циркові артисти, циркові жанри, еквілібристика.

Анотація

У статті проведено аналіз творчості сучасних вітчизняних представників циркового мистецтва сьогодення різних жанрів. Дана характеристика персоналій сьогодення в різних циркових жанрах, а саме: килимного (клоун), ексцентрики, еквілібристи та жонглювання – на прикладах творчості клоуна Костянтина Герасименка; повітряного гімнаста, акробату та жонглер Олександра Амподистову; еквілібриста першами, вольтижера Віктора Ярова. Значимість цих сучасних представників вітчизняного циркового мистецтва в тому, що вони є мультижанровими артистами. Кожний із них, відпрацьовуючи власні циркові номери та демонструючи свою творчість у циркових виставах та шоу-програмах, володів декількома цирковими жанрами, що надавало їм унікальності та неповторності.

Ця тематика майже не досліджувалась у сучасній арт-критиці в циркологічній галузі. Ця тема є дуже персоніфікована. В Україні відсутні якісні системні наукові дослідження у галузі циркології, особливо сучасного стану та творчості представників сьогодення вітчизняного циркового простору. Тематика та специфіка творчості циркових номерів у галузі вольтижної акробатики, повітряної гімнастики, еквілібристики, жонглювання та клоунади, на жаль, недостатньо висвітлена в сучасній арт-критиці, але потребує вивчення в силу унікальності та неповторності художньої творчості циркових різножанрових артистів сьогодення. Мета статті – дати характеристику та акцентувати унікальність мультижанрової творчості циркових артистів сьогодення за жанрами, на прикладах творчості Костянтина Герасименка, Олександра Амподистова, Віктора Ярова. Важливим пріоритетом у циркології є системні дослідження творчості сучасних вітчизняних циркових артистів сьогодення, особливо тих, хто працює у мультижанровому форматі, детальне вивчення специфіки їх роботи, що є важливим чинником у формуванні вітчизняного надбання та фонду унікальних і цікавих зразків у галузі циркового мистецтва за жанрами.

Посилання

1. Київська муніципальна академія естрадного та циркового мистецтв. URL: https: // kmaecm.edu.ua/.
2. Малихіна М. Професійна циркова освіта в Україні. Культура і сучасність. 2012. №. 1. Сс. 174-179.
3. Малихіна М. Проблема створення манежного образу. Культурно-мистецькі обрії. Частина І. Київ, 2016. Сс. 57-59.
4. Обовязкова класифікаційна програма зі спортивної акробатики. Львів: ЛДУФК, 2018. 140 с.
5. Пожарська О. Зміст та функції циркового видовища. URL: http://surl.li/xgnoqf
6. Carrie H. Aerial Circus Training and Safety Manual Spiral-bound – Teacher's Edition. National. GB. Writers Press, 2005. 344 p.
7. Circus. URL: http://surl.li/fdbrih
8. Circus and Cultural Spaces ni-muenster.
URL: http://surl.li/gnlsig
9. Siegmund D. History of Hoopnotising: 130 years of hoop juggling from the western world. Rotterdam: Codarts, 2014. 10 р.
10. Stjernebjerg Ch. K. When contrasts joined the circus: how defying & obeying gravity revitalized a suffering art form called circus. Master Thesis. Nordic Master of Dance Studies. Stockholm: Stockholm University, 2017. 80 p.
Опубліковано
2024-10-02
Розділ
КУЛЬТУРОЛОГІЧНІ РОЗВІДКИ