Пошук сучасних інтонаційних рішень і прийомів на прикладі традиційного українського хореографічного мистецтва

  • Тетяна Георгіївна ЛУГОВЕНКО Київська муніципальна академія естрадного та циркового мистецтв
  • Володимир Анатолійович ГРЕК
Ключові слова: українська культура, хореографічне мистецтво, самоідентифікація, український танець, сучасна хореографія, сучасна інтерпретація фольклору

Анотація

Українська культура як ознака історичного, культурного, мистецького орієнтиру країни є показником самостійності та незалежним проявом культурологічної категорії серед інших країн світу.  Видозміна культурних процесів, які відбуваються у світі, насамперед, пов’язана з розвитком світового інтеграційного процесу. Вірування, традиції, обряди, символізм у мистецьких проявах та їх приналежність до певних культурологічних категорій, визначають орієнтири самоідентифікації та приналежності нас, як нації до світової спільноти. Збереження української культури у світовому соціо-культурному просторі є пріоритетним завданням для держави, оскільки спрямоване на розуміння, збереження та примноження національних характеристик, що ідентифікують нас як унікальний народ зі своєю унікальною ознакою. Відомий у всьому світі «Гопак» завжди захоплює погляд глядачів у всьому світі, формує уявлення про нашу культуру, підтверджуючи це шаленими оплесками та оваціями для наших артистів. Разом із тим, існує думка, що ці прояви є вже класичною спадщиною, а сучасне мистецтво, зокрема хореографічне, наслідує сучасні тенденції світової спільноти. Сучасний погляд на традиційні культурні цінності дає можливість українським митцям до творчого пошуку, створення і презентації нової сучасної автентичної України.

Посилання

Благова Т. Дитяче хореографічне аматорство у розвитку художньої самодіяльності в Україні. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2013. № 7 (33). С.425.

Гоцалюк А. Традиції в розвитку хореографічного мистецтва як віддзеркалення соціокультурної ідентичності. Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Філософія. 2015.

Вип. 45(1). Сс. 16-27.

Грек В. Інтерпретація народного танцю засобами сучасної хореографії. Актуальні питання культурології. 2017. Вип. 17. Сс. 166 -171.

Долматова К. Використання танцювального фольклору слобожанщини в підготовці студентів-хореографів в університетському коледжі.

URL: https://repository.sspu.sumy.ua/bitstream/123456789/7348/1/Dolmatova_Vykorystannia%20tantsiuvalnoho.pdf

Косаківська Л., Чепалов О. Танцювальний фольклор і становлення українського національного хореографічного мистецтва. Культура України. Мистецтвознав. Х., 2001.

Вип. 8. Сс. 47-57.

Мозгальова Н., Барановська І. Українські народні традиції як засіб виховання дітей дошкільного віку. Наукові записки, серія: педагогічні науки. 2017. Вип.152. Сс. 20-24.

Фурдичко А. Поп-фольк як явище культурних етно-адаптаційних процесів сучасного музичного мистецтва України. URL: https://nz.lviv.ua/archiv/2017-5/24.pdf

Опубліковано
2023-04-02
Розділ
КУЛЬТУРОЛОГІЧНІ РОЗВІДКИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають