Абстрактні мотиви у творчості Геннадія Пугачевського

  • Юлія Вікторівна РОМАНЕНКОВА Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури
  • Юрій Володимирович ЄФІМОВ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
  • Юрій Євгенович ВОЛГІН Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: друкована графіка, високий друк, гравюра на пластику, екслібрис, абстрактні мотиви, Геннадій Пугачевський

Анотація

Творчість київського художника Геннадія Пугачевського (1966 р.н.) є на сьогоднішній день однією з найперспективніших тем для вивчення в площині української гуманітаристики. Це матеріал, який висвітлює шлях України до світового культурного простору, бо творчий доробок цього митця є кращим інструментом для арт-інтеграції у зарубіжний художній процес.                                        Г. Пугачевський, як і його батько, Аркадій Пугачевський, є багатопрофільним митцем, що працює у друкованій графіці, акварельному живопису, графічному дизайні, академічному рисунку. У багатьох країнах світу він добре відомий заавдяки своїй графіці малих форм, в першу чергу – екслібрису. Визнання професійного рівня митця підтверджено тим, що він є володарем 14 престижних нагород на міжнародних творчих конкурсах різних рівнів та членом двох профільних англійських спілок – Королівського товариства живописців-графіків та Товариства граверів по дереву. Друкована графіка майстра – це ксилографія, гравюра на пластику, як чорно-біла, так і багатоколірна. Сюжетика як вільної гравюри, так і книжкового знаку різноманітна – міфологічні сюжети, релігійні композиції, портретні штудії, алегоричні сцени тощо. Усі жанри об’єднані однією рисою, що є родзинкою манери митця і робить його стиль безпомилково впізнаваним, – стилізація високого професійного рівня. Тяжіння до застосування символів, знакова мова приводять до доволі частого звернення до абстрактних композицій. Інколи стилізація в сюжетних композиціях  настільки сильною, що вони фактично перетворюються на абстрактні образи, у читанні яких глядач є співавтором, що його фантазія продовжує процес образотворення, розпочатий художником. Об’єктом аналізу даної розвідки є саме абстрактні композиції Геннадія Пугачевського як квінтесенція основних характерних ознак його індивідуального стилю.

Посилання

1. Геннадій Пугачевський.
URL: https://pugachevsky.com.ua/gennady/biography
2. Максимець С. Київ у рамі. Художники, що малюють місто. URL: https://weekend.today/lica/kyyiv-u-rami-hudozhnyky-shho-malyuyut-misto.htm
3. Михальчук В. Мотив Ангела в графіці Геннадія Пугачевського. Scientific Light. №7. 2017. Сс. 12-22.
4. Релігій багато – Бог один. Каталог Міжнародної виставки екслібриса. Київ: Видавничий Дім «Соборна Україна», 1994. 144 с.
5. Романенкова Ю. Реалізм як реверс творчого амплуа київського художника Геннадія Пугачевського. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2024. Вип. 73. Т. 3. Сс. 102-106.
6. Романенкова Ю., Єфімов Ю., Синявська Н. Семантика метелика в друкованій графіці Аркадія та Геннадія Пугачевських. Теорія та практика дизайну. 2023. Вип. 27. Сс. 150-157.
7. Романенкова Ю., Палійчук А. Клоун. Блазень. Мудрець: тема свободи та мотив гри у друкованій графіці Аркадія та Геннадія Пугачевських. Moderní aspekty vědy: XXVIII. Díl mezinárodní kolektivní monografie. Mezinárodní Ekonomický Institut, Česká republika. 2023. Сс. 209-224.
8. Briele L. Arkady pére et Genady fils Pugachevsky. Ex-Libris Encycopaedia Bio Bibliographical of the art of the contemporary ex-libris. 2015. Vol. 15. Pp. 102-112.
9. Romanenkova J., Paliychuk A., Mykhalchuk V. Kiev ex-libris school as a xylography traditions keeper in printmaking of modern Ukraine. Journal of Graphic Engineering and Design. 2021. V. 12(3). Pp. 39-45.
10. The first art festival Boychuk Fest.
Опубліковано
2024-09-30
Розділ
ВІЗУАЛЬНІ МИСТЕЦЬКІ ПРАКТИКИ