Трансформація музичної індустрії: вплив соціальних медіа та нових технологій
Анотація
У статті розглядається розвиток музичної індустрії у дискурсі технологічних і соціальних умов, зокрема впливу соціальних медіа на музичне споживання у цілому, що призвело до дезінтеграції традиційних моделей бізнесу в музичній сфері. Акцентовано на еволюції музичної індустрії з позиції поступового зменшення її обсягів, виявлено підстави для розширення файлообміну та стрімінгових сервісів, які революціонізували способи доступу до музики. Розглянуто роль соціальних медіа у цьому процесі, який надає музикантам нові можливості спілкування з аудиторією та просування свого контенту. Музична індустрія стикається з дезінтеграцією бізнес-моделі, а це спричинене змінами у способах споживання музики через Інтернет. Конкуренція з боку інтернет-платформи забезпечує можливість безкоштовного споживання музики, нові можливості для маркетингу через соціальні медіа. Сучасні соціальні медіа, «Myspace», «ReverbNation», «iLike», які спеціалізуються на музичному контенті, виконують важливу роль у поширенні музики в онлайн-світі, особливо для незалежних музикантів. Також інші мережі, наприклад, надають артистам можливість поділитися своєю музикою та отримувати зворотний зв'язок від фанатів через різноманітні інструменти. Сучасна епоха музичної індустрії підкреслює легкість доступу музикантів до медіа-технологій для створення та розширення своєї музики, що сприяє активній взаємодії між ними та аудиторією. Використання соціальних медіа дозволяє уникнути традиційних посередників і зосередити увагу на талантах та індивідуальному стилі. Ці платформи також сприяють розвитку нових музичних жанрів. Для подальшого розвитку галузі необхідно провести додаткові дослідження, які враховують географічні та жанрові відмінності для кращого розуміння впливу соціальних медіа на музичну сферу.
Посилання
2. Поплавський М., Трач Ю. Цифровізація музичної індустрії: тенденції і перспективи. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 2. Сc. 30-39.
3. Albert, D. J. Social Media in Music Education. Music Educators Journal. 2015. № 102 (2). Рр. 31-38.
4. Digitalization Radically Changes the Music Industry. Assignment: RC TOM Challenge 2017. URL: https://digital.hbs.edu/platform-rctom/submission/ digitalization-radically-changes-the-music-industry/
5. Kreidler, J. Medien der Komposition. Musik & Ästhetik. 2008. № 48. Рр. 5-21.
6. Rutherford-Johnson T. Music After the Fall: Modern Composition and Culture Since. Oakland, CA: University of California Press. 2017. URL:https://chooser.crossref.org/?doi=10.1525%2Fcalifornia%2F9780520283145.001.0001
7. Szymkowiak A., Bartosz M. Kubala, and Marcin A. A. Music Sales and Artists Popularity on Social Media. International Journal of Marketing, Communication and New Media. 2020. № 8 (14). Рр. 70-96.